Historia


30 LAT POZNAŃSKIEGO TOWARZYSTWA BUDOWNICTWA SPOŁECZNEGO

22 maja 1995 roku powołano do życia Poznańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego – spółkę miejską, która od początku swojej działalności realizuje misję zapewniania poznaniakom wysokiej jakości mieszkań. Już 14 maja 1996 roku PTBS jako pierwszy TBS w kraju uzyskał decyzję rejestracyjną, wydaną przez ówczesnego Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.

W 1998 roku ruszyła pierwsza inwestycja mieszkaniowa spółki – osiedle liczące 503 mieszkania w rejonie ulic Słowiańska–Murawa–Hercena. Dzięki nowoczesnej architekturze, kolorystyce oraz funkcjonalności – m.in. lokalom usługowym w parterach i podziemnym parkingom – inwestycja wyróżniała się na tle tradycyjnej zabudowy Winograd. Jej realizacja zakończyła się w marcu 2001 roku.

W kolejnych latach spółka dynamicznie się rozwijała. W październiku 2000 roku oddano do użytku budynek przy ul. Naramowickiej 211AB z 96 mieszkaniami. W lutym 2004 roku zakończono budowę osiedla Folwarczna – 539 mieszkań zlokalizowanych w pobliżu Jeziora Maltańskiego. Projekt został wyróżniony tytułem „Budowa Roku 2001”.

Jeszcze w 2004 roku PTBS zrealizował inwestycję na Wildzie – 423 mieszkania w rejonie ulic Sikorskiego i Roboczej powstały w ramach pilotażu rewitalizacji zdegradowanych obszarów miejskich.

W 2007 roku nowi lokatorzy wprowadzili się do 314 mieszkań przy ul. Szyperskiej i Piaskowej – na terenie dawnego portu rzecznego. Mieszkańcy zyskali również 125 miejsc parkingowych w podziemnym garażu.

W latach 2006–2008 PTBS rozpoczął działalność na rynku deweloperskim, oferując mieszkania na sprzedaż. Powstały m.in. budynki przy ul. Folwarcznej (27 mieszkań) oraz większy kompleks przy ul. Opieńskiego na Osiedlu Stefana Batorego (149 mieszkań).

W lutym 2009 roku zakończono inwestycję przy ul. Karpiej – 116 mieszkań i 95 miejsc postojowych w podziemnych halach. Z kolei 30 czerwca tego samego roku PTBS przejął dwa inne poznańskie TBS-y – „Nasz Dom” i „Wielkopolska” – zwiększając zasoby mieszkaniowe o ponad 800 lokali w różnych lokalizacjach.

W grudniu 2009 roku zakończono inwestycję przy ul. Konfederackiej – 75 mieszkań w systemie TBS i 45 lokali komercyjnych. W październiku 2010 roku oddano do użytku budynek przy ul. Drewlańskiej 10 – 68 mieszkań dla seniorów. Inwestycja została uhonorowana nagrodami w konkursach „Budowa Roku” oraz „TBS Partnerem Mieszkańca”.

W czerwcu 2012 roku zakończono inwestycję w Starym Strzeszynie – 14 domów jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej i szeregowej.

22 maja 2015 roku PTBS obchodziło jubileusz 20-lecia działalności. W tym samym roku zakończono budowę 143 mieszkań przy ul. Palacza w ramach programu „Mieszkanie dla Absolwenta”.

W październiku 2016 roku ruszył pilotaż programu „Najem z dojściem do własności”. Pierwsze 20 mieszkań w zabudowie szeregowej powstało przy ul. Suwalskiej na Strzeszynie. Program spotkał się z dużym zainteresowaniem, a PTBS kontynuuje jego rozwój – w tej lokalizacji powstanie docelowo blisko 1100 mieszkań.

31 sierpnia 2017 roku symbolicznie „wbito pierwszą łopatę” pod rozbudowę Strzeszyna. W ramach I etapu zaplanowano 360 mieszkań (w systemie TBS oraz „dojścia do własności”), przedszkole, żłobek oraz lokale usługowe.

W marcu 2019 roku oddano budynek przy ul. Moniki Cegłowskiej – 71 mieszkań, z czego blisko połowa została przeznaczona dla seniorów. W parterze znalazły się lokale użytkowe, w tym żłobek i przedszkole.

We wrześniu 2019 roku zakończono I etap budowy osiedla na Strzeszynie – powstało 289 mieszkań w programie „Najem z dojściem do własności”. Drugi etap, obejmujący kolejne 180 mieszkań, rozpoczął się w styczniu 2020 roku.

22 maja 2020 roku PTBS świętowało jubileusz 25-lecia.

We wrześniu 2021 roku przekazano klucze do mieszkań przy ul. Cegłowskiej – w ramach II etapu programu „Najem z dojściem do własności” powstały cztery budynki z łącznie 180 lokalami.

17 stycznia 2023 roku zainaugurowano kolejną inwestycję na Strzeszynie – przy ul. Jana Wiencka i Elżbiety Zawackiej. W ramach miejskiego programu „POZnań i zamieszkaj” w 2024 roku oddano 199 mieszkań. Osiedle wybudowała firma Agrobex.

11 kwietnia 2023 roku podpisano umowę z firmą Budimex na realizację II etapu programu „POZnań – i zamieszkaj” przy ul. Cegłowskiej/Zawackiej. We wrześniu 2025 roku Poznaniacy zyskają tu 353 mieszkania w standardzie „pod klucz”.

Galeria osiedli PTBS

Pierwsze osiedle PTBS Sp. z o.o. – przy ul. Murawa, Słowiańskiej i Hercena. 1998 rok.

 

Październik 2000 rok. Budynki przy ul. Naramowickiej 211AB.

 

2001 powstaje kolejne nasze osiedle „Folwarczna” i oskar budowalny! Osiedle zdobywa tytuł „Budowy Roku 2001”.

3 lata później, w 2004 roku PTBS buduje kolejne 423 mieszkania na Wildzie w rejonie ulic Sikorskiego i Roboczej.

Początek 2007 na Wartą, w rejonie ulic Szyperskiej i Piaskowej, PTBS oddaje 315 mieszkań zlokalizowanych na terenie byłego portu rzecznego.

Czerwiec 2009 w wyniku połączenia PTBS z TBSami „Nasz Dom” oraz „Wielkopolska” do zasobów spółki wchodzą kolejne budynki mieszkalne:

ul. Katowicka

ul. Palacza – Kosynierska – Górczyńska

ul. Milczańska -Bobrzańska

ul. Grabowa „Dom Seniora”

Nie zwalniamy – budujemy! Grudzień 2009 rok oddajemy do użytku osiedle przy ul. Konfederackiej.

Rok później, tj. w październiku 2010 roku, PTBS oddaje Seniorom 68 mieszkań w budynku przy ul. Drewlańskiej.

Na 20-lecie działalności, w 2015 roku, kończymy budowę mieszkań dla absolwentów poznańskich uczelni przy ul. Palacza.

Rok później, jesteśmy już na Strzeszynie, gdzie oddajemy 20 mieszkań w niskiej zabudowie przy ul. Suwalskiej. To pilotaż programu ” Najem z dojściem do własności”.

Program „Najem z dojściem do własności” odnosi sukces. Idziemy za ciosem i w sierpniu 2017 wbijamy łopatę pod kolejną inwestycję na Strzeszynie. W kolejnych czterech latach powstaje tu: 71 lokali w systemie TBS przy ul. M.Cegłowskiej, 291 mieszkań w programie Najem z dojściem do własności przy ul. Żołnierzy Wyklętych /E.Zawackiej oraz w II etapie inwestycji 180 mieszkań przy ul. M.Cegłowskiej.

Rok 2023 to początek nowego programu mieszkaniowego, realizowanego we współpracy z Miastem Poznań. W ramach „POZnań – i zamieszkaj” na Strzeszynie mamy wybudować 552 mieszkania na wynajem. I etap i oddanie 199 mieszkań mamy już za sobą, kolejny etap kończymy na jesień 2025 r.

Wskazówki dojazdu

INFORMACJA

Z dniem 25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), z uwagi na powyższe spółka Poznańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej PTBS) przygotowywała się do zmiany przepisów i wymogów prawnych już od wielu miesięcy.

PTBS zaktualizował dokumentacje, regulaminy, wzory formularzy oraz umów. Wprowadzanie zmian koordynowała firma Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny sp. z o.o. (TECHNOPARK POMERANIA), realizująca projekty z zakresu ochrony danych osobowych m.in. dla innych poznańskich spółek miejskich.

Wykonując jeden z wielu obowiązków wynikających z RODO, na podstawie art. 13 ww. Rozporządzenia, PTBS informuje Panią/Pana*:

1. KTO JEST ADMINISTRATOREM PAŃSTWA DANYCH

Poznańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Poznaniu z siedzibą przy ul. Konfederacka 4, 60-281 Poznań jest administratorem Państwa danych osobowych. To oznacza, że odpowiadamy za ich wykorzystanie w sposób bezpieczny, zgodny z umową i przepisami prawa.

2. DLACZEGO CHCEMY PRZETWARZAĆ DANE

Państwa dane osobowe uzyskane w toku postępowania kwalifikacyjnego lub przy zawieraniu umowy oraz w trakcie trwania umowy wykorzystane będą w następujących celach:

prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w tym w celu weryfikowania spełniania przez osoby przystępujące do naboru kryteriów przewidzianych przepisami prawa i właściwymi regulaminami wewnętrznymi PTBS, warunkujące zwarcie umowy,
zawarcia i wykonania łączącej nas umowy, w tym zapewnienia poprawnej jakości usług (np. poprzez naprawy lub wymiany instalacji i elementów wyposażenia technicznego) – przez czas trwania umowy i rozliczeń po jej zakończeniu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1b RODO),
wykonania ciążących na administratorze danych obowiązków prawnych, np.:
wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,
udzielanie odpowiedzi na Państwa pytania i reklamacje.Z danych potrzebnych do realizacji obowiązków prawnych będziemy korzystać:
przez czas wykonywania obowiązków, np. wystawiania faktur lub innych dokumentów stanowiących podstawę rozliczeń miedzy nami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1c RODO),
przez czas, w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane, np. podatkowe (podstawa prawna: art. 6 ust. 1c RODO),
ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń, co obejmuje m.in. wysyłanie wezwań do zapłaty – przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z zawartej przez nas umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 f RODO),
tworzenia zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne; obejmuje to w szczególności raportowanie, planowanie rozwoju usług – przez czas trwania umowy, a następnie nie dłużej niż przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z zawartej przez nas umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1f RODO)

We wskazanych wyżej celach nie będziemy dokonywali profilowania, czyli zautomatyzowanej analizy Państwa danych i opracowania przewidywań na temat preferencji lub przyszłych zachowań.

3. CZY MOŻEMY WSPÓŁPRACOWAĆ Z PAŃSTWEM BEZ PRZETWARZANIA DANYCH

Nie mamy takiej możliwości. Do zawarcia umowy wymagamy podania od Państwa danych na wniosku – jeżeli ich Państwo nie podadzą nie zawrzemy umowy. Dodatkowo możemy poprosić o dane opcjonalne, które nie maj wpływu na zawarcie umowy – jeżeli ich nie otrzymamy, nie będziemy mogli np. dzwonić pod numer kontaktowy.

4. CZY PRZEKAZUJEMY PAŃSTWA DANE

Tak. Nie wszystkie czynności możemy wykonać sami, część usług musimy zlecać.

Państwa dane przekazujemy:

podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu uczestniczącym w naszym imieniu w wykonywaniu naszych czynności:
podwykonawcom wspierającym nas, np. w wykonaniu usług remontowych, obsłudze korespondencji czy w procesie obsługi Klienta,
podmiotom obsługującym nasze systemy informatyczne i teleinformatyczne,
podmiotom świadczącym nam usługi audytowe, pomoc prawną i usługi doradcze;
innym administratorom danych przetwarzającym dane we własnym imieniu:
podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską,
podmiotom prowadzącym działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze) w celu dokonania zwrotów na Państwa rzecz lub w celu zapewnienia działania usługi polecenia zapłaty.

5. DANE Z INNYCH ŹRÓDEŁ

Jeżeli płacą Państwo za pośrednictwem np. banku lub instytucji płatniczych, to wejdziemy w posiadanie informacji o tym, z jakiego konta, w jakiej instytucji dokonali Pastwo zapłaty. Dane te będziemy przetwarzać w celu sprawdzenia, czy dokonali Państwo poprawnej zapłaty, a w razie potrzeby także w celu dokonania zwrotów, w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń.

6. CZY PLANUJEMY PRZEKAZYWAĆ PAŃSTWA DANE POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

Obecnie nie planujemy przekazywać Państwa danych poza OEG (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

7. JAKIE PRZYSŁUGUJĄ PAŃSTWU UPRAWNIENIA

Mogą Państwo złożyć wniosek (dotyczący danych osobowych) o:

sprostowanie (poprawienie) danych;
usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie lub umieszczonych w naszym serwisie internetowym;
ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku);
dostęp do danych (o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych);
przeniesienie danych do innego administratora danych (w zakresie określonym w art. 20 RODO).

Z tych praw mogą Państwo skorzystać składając wniosek w siedzibie PTBS. Aby mieć pewność, że są Państwo uprawnieni do złożenia wniosku, możemy poprosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających nam Państwa uwierzytelnić.

Zakres każdego z praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać wynikają z przepisów prawa. To, z którego uprawnienia mogą Państwo skorzystać, zależeć będzie na przykład od podstawy prawnej wykorzystywania przez PTBS danych oraz od celu ich przetwarzania.

8. PRAWO DO SPRZECIWU

Niezależnie od praw wymienionych wyżej mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją:

ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności,lub
podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

9. ZGODA

Jeżeli przetwarzanie Państwa danych nie jest konieczne do zawarcia umowy, realizacji obowiązku prawnego lub nie stanowi naszego prawnie uzasadnionego interesu, możemy prosić o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystania Państwa danych. Udzieloną nam zgodę mogą Państwo w dowolnym momencie cofnąć (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).

10. SKARGA

Mają Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.

11. KONTAKT Z NAMI

Nasze dane kontaktowe: Poznańskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Poznaniu z siedzibą przy ul. Konfederacka 4, 60-281 Poznań. Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych w Poznańskim Towarzystwie Budownictwa Społecznego Spółka z o.o.: iod@ptbs.pl

Akceptuję